Årets klubbmatch mot SSRK gick av stapeln den 21/5 i Sjonhem med SSRK som arrangör.

Det var mycket torrt i markerna och spåren var över ett dygn gamla så det blev ganska svårt för hundarna men taxarna drog det längsta strået och vann med 6-2 med två förstapris och ett nollpris mot SSRK ett andrapris och två nollpris. Taxklubbens lag bestod av Siw Fransén med Fagermons Ofelia, Märta Syrén med Heatwave Queen of Hearts samt Marie Sellberg med Valvhagens Ester och det var samma lag som förra året då taxklubben vann med 8-4.

Roland Johansson var lagledare.


Domare från taxklubben  som dömde SSRK hundarna var  Christer Christiansson och domareleven Jesper Hargeson  och Janne Booberg från SSRK dömde taxarna.